niedziela, 21 lutego 2016

C.J. Daugherty Saga Wybrani


             Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat znikną nie wiadomo z jakich powodów, a ona została aresztowana- kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły, w dodatku z internetem, co było szokiem dla naszej bohaterki. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, których na początku nie rozumie. Uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców, ale przecież rodzina bohaterki nie należy do tej grupy.  Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana. Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy grozi jej niebezpieczeństwo? Dlaczego wszyscy znają prawdę tylko nie ona? Którego chłopaka wybierze dziewczyna? Mądrego Cartera czy przystojnego Slaviana ? 

     Tak naprawdę nie wiem co ciągnęło mnie do tej książki. Raczej nie okładka, która wygląda bardzo nie atrakcyjnie ( ale mogę im to wybaczyć bo zagraniczne są po prostu cudne *-*) .Ta szkołą nie jest jedną z najnormalniejszych. Dzieją się tam naprawdę dziwne rzeczy, Zabicia, krew i tajemnicze sekrety. Po przeczytaniu pierwszych dwustu stron żyłam w przekonaniu że to będzie następna powieść o wampirach. Ba, nawet na to czekałam ! Ale było inaczej. Autorka na samym początku lektury nie chciała zdradzić całej prawdy o świecie w którym żyje bohaterka, co bardziej motywowało mnie do czytania. Czasem nawet gubiłam się w tym wszystkim. Chyba za dużo było informacji które musiała sobie przyswoić  Allie i ja czytając. Miałam za złe pisarce za "zakatrupienie" niektórych osób. Nie byłabym zdziwiona jakby nawet główna bohaterka została zabita, jednakże Allie wiedziała że może w każdej chwili polec. Była na to gotowa, ale nie bała się prawdy. Fakt że była zaszokowana całą tą sytuacją, kto by nie był na jej miejscu, ale jestem z niej dumna. Dała sobie radę. Nawet w najcięższych chwilach normalny człowiek dostałby depresji, Plusem jest to, że nasza mała kobieta miała przy sobie dwóch bardzo przystojnych chłopaków. Carter i Slavian, Od samego początku wspierali ją, za co była mi ogromnie wdzięczna.  Nie podobało mi się jak bohaterka "bawiła się" nimi. Najpierw jednym, a potem drugim. Byłam wręcz na nią zła że czasami nie zważała na problemy innych, mimo to można jej to wybaczyć ponieważ sama była wpakowana w niezłe bagno. Miałam nadzieję że wreszcie wybierze tego swojego wybranka i już nie będzie igrać z uczuciami. Stało się to dopiero w ostatniej części. 
"Nic nie wiesz. Naprawdę nic nie wiesz. To... głupie. Nikt ci nic nie powie. Nikt ci nic nie powie..".
         
Mam mieszane uczucia po przeczytaniu tej serii. Fakt ciekawiła mnie, ale czasem miałam myśl, aby rzucić w kąt książkę i pooglądać TV. Nie zrobiłam tak. Wytrwałam do końca tak jak bohaterka. Byłam w małym procentu zawiedziona zakończeniem. Nie tak to sobie wyobrażałam. W połowie Niezłomnych ( czyli ostatniej części) zastanawiałam się czy cała sytuacja zdąży się rozwiązać, czy autorka ją tak zostawi. W chmurach. Z chęcią chciałabym dowiedzieć się co potem robiła Allie. Przyjść pod jej dom i zobaczyć jak żyje po tej całej historii, ale każdy wie że to niemożliwe. Możemy sobie tylko pomarzyć,pogdybać itp. 
Moje ulubione cytaty : 
"- Piłaś całą noc? - zapytała.
- Nie! Nie bądź śmieszna. Tylko przez parę ostatnich godzin... Właściwie to która jest? - Spojrzała na zegarek, rozlewając wódkę po dachu. - Ojej."  
"- [...] Całemu światu odbija. To nie nasza wina. My się do tego nie przyczyniliśmy. Dostaliśmy go w spadku.
[...]
- Myślę, że świat jest w niezłych tarapatach, jeśli to my mamy być normalni.
- To się musi skończyć katastrofą - potwierdził."
"Miłość to: zależy mi na tobie. Ufam ci. Rozumiem cię. Chcę być przy tobie. A zakochanie... (...) A zakochanie to: zrezygnowałabym dla ciebie ze wszystkiego, nawet z siebie. Nie mogę bez ciebie żyć."
"Nigdy nie powinnaś  przepraszać za to, że masz rację"
" (...) Skacz! "
      Każdego kto lubi mroczne sekrety, dużo akcji i mnóstwo zbrodni i krwi zachęcam do przeczytania Sagi "Wybrani"- powieści fantastycznej autorki C.J Daugherty. Również ja chciałabym Wam podziękować za przeczytanie recenzji i wypowiedzenie swojej opinii na temat Wybranych. Pamiętajcie że każdy komentarz się dla mnie liczy :) Miłego dnia, wieczoru, nocy itp. ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz